Sabtu, 7 Mei 2016

BANGKIT! #1 dalam pembikinan!!


Hampir siap setelah tertangguh beberapa ketika.. edisi pertama BANGKIT! FANZINE. Aku dah mulakan pembikinan projek fanzine ni semenjak November 2015 lagi. Asalnya sekadar blog ni jer untuk arkib ulasan-ulasan dan penulisan berkaitan koleksi punk/hardcore [since aku pun ada komitmen dengan blog EKSTRIM dan zine metal NATHIAS] tapi why not buat jer fanzine terus bila aku ada buat interbiu dengan KROSOT dan idea datang untuk re-publish interbiu lama aku dengan CARBURETOR DUNG [satu-satunya band punk yang pernah feature dalam NATHIAS – isu #2, 1994]. Pembikinannya berkembang tapi terhenti beberapa bulan bila aku terkesan dengan kembalinya ke rahmatullah ayahnda tercinta aku bulan Februari lepas. Sekarang aku dah secara perlahan sambung semula pending tasks terutamanya ruangan rebiu yang mana paling mencabar bagi aku sebagai seorang editor dalam hal-hal membikin fanzine. Terima kasih juga kat kenalan-kenalan blogger yang sudi contribute beberapa interbiu dan rebiu, antaranya Trashnoiser [Noise From Hell] dan Wirama [BawahTanah]. BANGKIT! #1 kira dah 95% siap [draf frontcover macam kat imej atas tu] then harap aku ada cukup modal untuk kerja-kerja printing [fotostat jer] dan publishing. Jangan lupa support nanti ya! Dalam pada tu, kunjungi facebook.com/bangkitzine untuk sebarang informasi dan komunikasi. Terima kasih.