Jumaat, 5 Ogos 2016

BANGKIT! #2 dalam pembikinan!!


BANGKIT! FANZINE #2 pada masa ini berada di fasa-fasa terakhir pembikinannya dan bakal diterbitkan tidak berapa lama lagi. Jangkaan: penghujung Ogos atau sekitar September 2016. Dek kerana keterujaan melampau dan luar kawalan (hahaha!), edisi kali ini akan berketebalan 60 mukasurat (kira dah langgar penetapan 40 mukasurat setiap isu sepertimana yang aku tulis dalam editorial Bangkit! #1 tempohari). Pedehal kan.. Bangkit! perlu “bebas” dari terikat pada sebarang peraturan dan paling mustahak, aku gembira melakukannya bukan sahaja unuk kepuasan diri sendiri malah untuk kepuasan maksima para pemilik & pembaca zine ni nanti.

Kat atas tu aku dedahkan frontcover untuk Bangkit! #2. Band-band yang akan dipaparkan kali ni termasuklah The Bollocks (highlight), Pïg-Krüst / Bakteria (split interview), Braincëll, Kah Kah Celaka, No Distance, Secret In Defense, Sharon Stoned, Shitnoise Bastards, Tarantulah, Terssalahh, Uptosixteen serta ruangan baru Ekspos mengetengahkan Abhorstench dan Sudirrrman. Terimakasih kepada beberapa kontributor; Madi (Raung Records) dan Trashnoiser (Noise From Hell) yang turut menyumbangkan penulisan untuk edisi kedua ini. Pidot dari label Green Peace Distro akan ditampilkan dalam kolum Hardcore Punk, Solidariti dan Kebebasan!.

Agak terkilan aku terpaksa menarik keluar beberapa rebiu (both audio & literature reviews) yang telah dibuat (terdapat dalam blog ini) disebabkan space yang tidak mencukupi bagi memberi laluan kepada penyiaran interbiu band-band yang mana kali ni hampir setiap band memberi respon yang baik (jawaban yang panjang lebar dan mendalam). Rebiu-rebiu yang tidak dimasukkan akan ditunda ke Bangkit! #3 nanti.

Ok lah, ni aje aku nak maklum tentang pembikinan Bangkit! Fanzine #2. Harap aku dapat siapkan beberapa final things dengan cepat dan paling penting ada cukup modal untuk proses printing/copying nanti. Bangkit! – facebook.com/bangkitzine

2 ulasan: