Jumaat, 16 Disember 2016

Notasi | TRANSIT #1: AKU BUKANLAH PEMUISI


Kegiatan masa lapang aku kadangkala bila datang idea dan terinspirasi dengan suasana persekitaran, aku akan menulis puisi (sajak) atau catatan-catatan puitis di mana kemudiannya aku muat-naik ke blog peribadi / koleksi literatur dinamakan TRANSIT. Entah apa alasannya, tidak semena-semena aku melancarkan pengeluaran litzine Transit #1: Aku Bukanlah Pemuisi pada 1 Disember 2016 yang lalu. Dalam blog Transit aku umumkan:

Telah Terbit! Himpunan 12 Puisi & 4 Catatan acah-acah puitis karya syok sendiri Sufian Mohamed Salleh a.k.a Pyan Nathias. Dicetak dalam format minizine 20 mukasurat (termasuk kulit) bersaiz A5. Diterbitkan atas dasar sekadar satu koleksi peribadi yang ingin dikongsikan bersama rakan-rakan yang berminat. Ianya bukan untuk dijual-beli. Sesiapa yang ingin turut menikmati perkongsian ini, inbox saya nama & alamat. Hubungi: facebook.com/piankvlt

TRANSIT ZINE ini [berkemungkinan buat masa ini] bukanlah satu penerbitan serius dari aku. Ia sekadar himpunan koleksi peribadi untuk dikongsikan bersama sesiapa yang berminat, terutamanya dalam bidang kesasteraan. Barangsiapa yang mahukan sesalinan Transit #1 hubungilah aku dan aku lebih suka ianya ditukar (trade) dengan zine / stuff yang korang ada.

Nota: Terdahulu aku ada tampilkan 4 buah puisi tulisan aku di dalam edisi khas Bangkit! #2.5 di mana 2 puisi daripadanya aku muatkan semula dalam Transit #1 ini. Blog Transit boleh dilayari di: transit-seni.blogspot.com | Transit adalah projek sampingan (sub-project) Up The Punx / Bangkit! Fanzine.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan