Khamis, 28 September 2017

BANGKIT! #5.5 dalam pembikinan!!


Dalam pembikinan apenya, haha! Dah siap pun, huhu! BANGKIT! #5.5 – sebuah lagi keluaran khas, sempena Selangor Indie Comic, Zine Fest & Distro Day Out 2017. Isu ini nak dilancar dan mula diedarkan pada event tersebut, bertarikh 7hb Oktober 2017 di Blackbox, Level 2 SACC Mall, Shah Alam. Isu ni sebenarnya takde dalam perancangan pun, tapi ntah apa mimpi aku “ter” buat la pulak, haha!


Setelah melalui fasa "try & error", aku putuskan menukar warna kulit dari perancangan asal hijau tua kepada hijau muda yang tampak lebih manja & ceria [sebenarnya aku terjumpa kertas kaler ni beratus keping duk ada dlm kotak bwh katil, haha]. BANGKIT! #5.5 serupa sepertimana isu #2.5 (edisi KLZF2016) yang hanya sekadar 28 mukasurat (harga dicadangkan juga sama, cuma RM3 senaskah). Nipis? Bangkit! Fanzine sebagaimana biasa senantiasa menjanjikan kepadatan!

Bangkit! Fanzine sebagaimana konsep & halatujunya 100% untuk band-band dan scene tempatan (Malaysia). Since aku dapat dua interbiu dangan band luarnegara dari rakan-rakan penyumbang, maka aku guna edisi #5.5 untuk siarkan interbiu-interbiu tu plus aku tambah 1 lagi temubual ringkas, jadi ada 3 band interview dalam ni – MY OWN VOICE (Itali), NOXA (Indonesia) dan FLAT SUCKS (Jepun). Lain-lain pengisian termasuklah artikel “tribute” Chris Cornell, sajak, komik, ilustrasi dan sebagainya.   

Ok, jumpa nanti di #selangorzf2017 dan dapatkan BANGKIT! #5.5 ni di sana.


Informasi mengenai Selangor Indie Comic, Zine Fest & Distro Day Out 2017 korang check sini:
facebook.com/SelangorZF
facebook.com/events/2004050166473133

Tiada ulasan:

Catat Ulasan