Jumaat, 8 September 2017

Rebiu | THE HIROSHIMA LOVERS – self-titled


THE HIROSHIMA LOVERS – self-titled
Sad Cat Records / Dogma Artistic Guerrilla
Andaikata dipersoal tentang persepsi awal saya setelah pertama kali memainkan Debut CDEP dari The Hiroshima Lovers, saya akan tanpa ragu terus nyatakan bahawa ini band yang berada pada kualiti internasional. Kenapa? Kerana saya dapati profesionalisme The Hiroshima Lovers dalam mencipta muzik dan menentukan kualiti sound production mereka  telah mencapai piawaian antarabangsa. Ayat paling mudah, bila saya mendengar CD ini, saya seperti mendengar CD dari band-band negara barat yang telah ternama. Band Lembah Kelang terdiri daripada Riz (gitar/vokal), Mukhriz (bass/vokal) dan Hanafi (dram/vokal) ini merilis EP pertama mereka secara rasmi pada 13 Mei 2016. Berdurasi keseluruhan 12:47 minit, lima buah lagu yang disenaraikan adalah Every Man for Himself, Desperations Not Flattering, LSD, Sully Wants Comfort dan Rusty. The Hiroshima Lovers dilihat begitu mahir dalam menulis lagu, mengolah dan menyusun melodi serta struktur-struktur riff mereka sehinggakan lagu-lagu yang mereka cipta kedengaran amat lazat, menangkap dan sempurna di gegendang telinga. Ia benar-benar muzik melodic / pop punk yang menghiburkan. Ini punk untuk para peminat Bad Religion, Lagwagon dan No Use For A Name. Amat disarankan untuk dimiliki. Salinan saya: 87/500.
facebook.com/thehiroshimalovers
thehiroshimalovers.bandcamp.com
dogmaartisticguerrilla.blogspot.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan