Jumaat, 29 September 2017

Notasi | Bangkit! Lahir Dari Rasa Cinta


Tak sangka aku telah melakukannya. Bangkit! Fanzine – sejumlah 8 isu diterbitkan setakat ini; merangkumi 5 “regular series” + 3 “special issues”. Syukur Alhamdulillah di atas segalanya. Terima kasih kepada semua kawan-kawan yang menyokong, mendorong, membeli & membaca naskah-naskah yang aku kira taklah seberapa ini. Mohon maaf andaikata masih banyak kekurangan & kelemahan sana-sini dalam zine ini. Aku hanya buat sekadar mampu, semuanya demi cinta & sokongan kepada scene tempatan. Bangkit! Zine ni sentiasa menjadi pengalaman & cabaran baru untuk aku sendiri sejak aku mulakan projek ni dan isu pertama rilis pada Mei 2016. Mudahan ia terus berkembang dan tidak terhenti, selagi ada keizinan-Nya, inshaaAllah. Bangkit!

Nota: 
1. Aku pernah cuba keluarkan Bangkit! #0 (edisi percubaan) sekitar Disember 2015 / Januari 2016 tapi terbengkalai & terbatal bila arwah bapa aku meninggal dunia. Aku “down” dan sedikit demi sedikit bangkit semula untuk terus merealisasikan Bangkit! #1 tanpa ada edisi percubaan.
2. Harga semua issue, termasuk #5.5 yang cadangnya nak launch dan mula diedar pada #selangorzf2017 ngam-ngam RM50. Never planned but it happens, hehe!
3. Bakal menyusul: Bangkit! #6 (Brawk, In A Sense, RAT, 13, Piri Reis, Anak Bukit, Soft, Sepu10h, Shizuka Ben Aman, etc) dan Bangkit! #6.5 (Petak Daud, Aku Napie, Nizang Mosh, etc). Bahan-bahan interview semua dah ada tapi macam biasa la part review lambat siap. So, tunggu ia kembali bangkit!

Sorry tulis status panjang-panjang, ditulis untuk diri sendiri untuk kongsikan bersama kalian. Bangkit! lahir dari rasa cinta untuk korang semua.

Pyan Nathias, 29 September 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan