Isnin, 20 November 2017

BANGKIT! #6.5 dalam pembikinan!!


Bangkit! #6.5 edisi istimewa KLZF2017 ini tampilkan artwork “Think For Yourself” oleh Maminkfesto di kulit hadapan. Keluaran Khas ini sebuah isu yang aku dedikasikan kepada scene penulisan dan penerbitan DIY / indie tempatan; pembikin dan pembaca zine, penulis dan pengeluar buku, penggiat seni literatur, kartunis dan artwork designer – semuanya!

Kandungan dan pengisiannya tertumpu kepada dunia penulisan, penerbitan dan pengamal seni independen. Mereka-mereka yang mahu bebas berkarya! Dalam isu ini aku bawa temubual eksklusif bersama Petak Daud, Nizang Mosh, Aku Napie dan Ocha Vozvyshennyy. Mereka ini antara pemain-pemain utama di lapangan penulisan dan penerbitan independen. Turut ditampilkan interbiu bersama kumpulan rock indie Aphabetical Theory yang muziknya penuh estetika seni, dikendali rakan penulis Bangkit!, saudari XjujuX.

Selari dengan tema Zine Fest, aku turut siarkan paparan-paparan sokongan, dalam bentuk senitulis, senilukis, senimuzik dan sudah tentu budaya DIY. Dalam isu ini, hayatilah beberapa puisi, penulisan-penulisan kreatif, rencana, beberapa ilustrasi serta komik dua-halaman Spirit DIY edisi KLZF2017. Aku juga sediakan ruangan besar untuk rebiu Perzine, Litzine dan Artzine (temasuk komik). 12 mukasurat kesemuanya, hampir 30 buah zine diulas menurut kacamata aku.


Penerbitan Bangkit! #6.5 keluaran khas Kuala Lumpur Zine Festival 2017 ini akan dilancarkan di acara berkenaan yang dijadualkan berlangsung di ATAS by Bijan Fx, Petaling Jaya pada 9 Disember 2017. Jumpa di sana!

facebook.com/KlZineFest
facebook.com/events/310427529361120

Tiada ulasan:

Catat Ulasan