Selasa, 9 Januari 2018

Rebiu | BUJANG KARTUN – Edisi #2


BUJANG KARTUN – Edisi #2
36ms / A5 / Bahasa Melayu
Salinan komik Aku, Dia dan Bujang Kartun volume dua yang ada dalam koleksi saya ini adalah Cetakan Semula 2016. Keluaran asalnya pada Julai 2012. Dalam isu #2 ini terbahagi kepada 3 bahagian utama. Yang pertama, komik Aku dan Dia! Masih lagi berkisar pasangan bercinta yang saling usik-mengusik. Berbeza dari konsep komik drama dalam isu terdahulu, Aku dan Dia! yang dikatakan musim terakhir ini dipersembahkan dalam format loose comic. Ada 10 episod dengan pelbagai kerenah dan keletah, so sweet!. Bahagian kedua, Bujang Kartun. Kali ini watak Bujang digarap sebagai seorang adiwira bergelar Bujang Boy. 10 episod dalam  konsep kartun / komik satu mukasurat. Bermacam ragam. Superhero yang super sengal yang bikin orang geram, hehe!. Bahagian terakhir merupakan Bujang Kartun Edisi Istimewa. Karya-karya tribute atau dedikasi Aku Napie terhadap kartunis dan karakter komik yang dah pun popular di tanahair. Menarik idea ini dan garapan olahan Aku Napie juga terbaik. Sesiapa yang setia mengikuti zine Bujang Kartun pasti akan merindui kenakalan Aku & Dia, siri komik yang menemui noktah penamatnya dalam edisi ini. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan