Sabtu, 25 Jun 2016

Rebiu | NOT THINGS! – Wounded Dignity


NOT THINGS! – Wounded Dignity
Nervhous Records
Not Things! dari Machang, Kelantan ini pada amnya sebuah nama baru (ditubuhkan sekitar Oktober 2015) dalam arena Punk Rock tempatan akan tetapi difahamkan ahli anggotanya adalah individu-individu berpengalaman yang pernah/sedang bermain dalam band-band lain. Saya mengenali Kodi (dram) yang turut bersama Disobey yang ditemubual dalam Bangkit! #1. Selain Kodi, Not Things! turut dibarisi oleh Aisa (gitar/vokal) dan Ba (bass/vokal). Demo 2016 “Wounded Dignity” mengetengahkan 4 buah lagu yang cukup enak, segar dan menyelerakan. Dengarkan dengan teliti riff-riff gubahan mereka, kocokan-kocokan gitar dalam lagu-lagu mereka. Ianya garing, rangup dan terus-terusan merangsang, membangkitkan semangat kita yang mendengar. Apatah lagi dibantu padunya bunyi petikan bass dan ketukan dram menjadikan setiap lagu itu kedengaran begitu outstanding. Saya sukakan lagu Dear Letter, bermula agak mellow pada 3 minit pertama kemudiannya kembali rancak di 30 saat terakhir. Penulisan senikata-senikatanya juga intelektual, dinyanyikan pula oleh vokalis yang ada tone suara yang tersendiri, bukan biasa-biasa dan sangat sedap didengar. Pada saya, Not Things! tidak berada di sini untuk bermain Punk Rock popular seperti Green Day mahupun Sum 41. Ini band yang memiliki citarasa dan inspirasi yang agak distinctive berbanding kebanyakan rilisan melodic / pop-punk lain yang ada dalam koleksi saya. Saya tidak teragak-agak untuk mencadangkan kalian segera dapatkan CD berdurasi 11:25 minit ini jika kalian mahukan satu material Punk Rock yang berkualiti dari sebuah band yang berpotensi. Ini yang saya istilahkan – impresif.
facebook.com/NotThingsBand
notthings.bandcamp.com
nervhousrecords.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan